Tocana de vitel cu morcovi

Pana si la noi a venit frigul. Nu ninge dar vantul iti intra in oase si, desi e perioada soldurilor,strazile sunt goale.
Venind spre casa, mi-am adus aminte de acest fel de mancare.
Carnea de vitel si morcovii se fierb inabusit in cuptor, mancarea se serveste imediat.
Aromele, culoarea sunt imbietoare, farfuriile pline aduc zambete pe fata tuturor. Serviti mancarea cu un pahar de vin rosu si bucurati-va de masa !

Ingrediente :
100 g de sunca afumata
3 linguri de ulei de masline
1,5 kg de carne de vitel
1 kg de morcovi
2 rosii decojite
1 ceapa
3 catei de usturoi
patrunjel
2 foi de dafin
3 cuisoare
3 fire de cimbru
1 cub de vegeta
2 linguri de faina
25 cl de vin rosu (bordeaux sau côtes du rhone)
50 cl de apa
sare si piper

Taiati vitelul in bucati mici, morcovii in rondele, rosiile, ceapa si usturoiul in bucati mici.
Sunca afumata se rumeneste in uleiul incins. Se scoate si in locul ei se pun bucatile de vitel. Lasati-le sa se rumeneasca 5 minute. Puneti sare si piper. Scoateti bucatile de vitel pe o farfurie.
Preincalziti cuptorul la 200°C.
In uleiul ramas in cratita puneti morcovii, rosiile, ceapa, usturoiul, patrunjelul taiat fin si toate mirodeniile.
Presarati faina, amestecati usor.
Adaugati vinul si apa.
Puneti inapoi carnea si acoperiti cratita cu un capac. Puneti cratita in cuptorul cald.
Lasati sa fiarba inabusit in cuptor timp de o ora si jumatate.
Pofta buna !

Comentarii

Ginette a spus…
Buna Irina, ma bucur ca-ti place blog-ul....si pe MB si eu il ador !!! Ai niste retete minunate si in weekend chiar am sa fac si eu tocana asta gustoasa !!! Pe curand !
Irina a spus…
Sa imi spui daca ti-a placut !
Ginette a spus…
Buna Irina, am facut tocanita, a iesit foarte gustoasa, doar ca la noi carnea de vita e un pic cam tare si atoasa, as vrea sa mananc din tocana ta !!! Te pup, cu drag, Ginette
Irina a spus…
Imi pare bine ca ti-a placut !!!!
Cu porc poate iti iese mai moale ?
Sau poate poti sa lasi carnea de vita mai mult pe foc ?
Irina