Risotto

Cand Lavinia mi-a trimis un mesaj intrebandu-ma daca stiu cum se face risotto, m-am gandit imediat ca greseste destinatarul. Multe bloguri culinare romanesti create de catre romance din Italia afiseaza o reteta incercata de zeci si zeci de ori. Ma gandesc la Cristina sau la Adriana Nicoleta.
Privirea socata a lui Filou (alias Watson) m-a oprit din scris si mi-a adus aminte ca anchetele noastre sunt destul de rare si ca trebuie neaparat sa o acceptam pe aceasta chiar daca nu este exact pe specificul nostru!
Asadar Sherlock si Watson intr-o noua aventura, de aceasta data INTERNATIONALA : risotto cu creveti.


Principii de baza

Orezul folosit este un orez specific (de tip arborio, carnaroli sau vialone nano). De regula, pe pachetele de orez, veti gasi eticheta orez pentru risotto.
Risotto se face dupa o anumita tehnica care presupune coacerea orezului prin incorporarea progresiva a unui lichid (nu apa!).
Lichidul este o supa (de pui, de legume, de peste). Cel mai bine este sa il faceti in casa. Daca nu aveti timp, folosit un cub de concentrat de legume (vegeta; knorr, etc.). Atentie la doza, nu folositi concentrat in cantitati mai mari decat cele specificate pe pachet, risotto-ul va iesi mult prea sarat.
Pentru o realizare fara stress, aveti nevoie de organizare si de timp (cam o ora si jumatate).
Pregatiti supa, faceti loc pe aragaz (cel putin doua ochiuri libere), indepartati pisica care va sta pe picioare, dati drumul la muzica si concentrati-va asupra tigaii.

Ingrediente
200 g de orez
0,75 l de supa de legume
1 ceapa mica
1 pahar de vin alb sec
25 g de unt
50 g de parmezan
1 lingura de ulei de masline

Preparare
Preparati supa de legume. Puneti-o deoparte, langa foc.
Taiati ceapa in bucati mici.
Puneti uleiul in tigaie si puneti tigaia pe foc. Cand uleiul incepe sa cante adaugati ceapa. Amestecati usor pana cand ceapa devine translucida. Ceapa nu trebuie sa arda.

Adaugati orezul si amestecati usor pana cand boaba devine transparenta si sidefata.

Adaugati vinul, amestecati si lasati-l sa se evaporeze de tot.


Adaugati un polonic de supa de legume. Supa trebuie sa fie calda.

Amestecati si lasati-o sa se evapore.
Continuati sa adaugati cate un polonic de supa. Asteptati ca supa sa se evaporeze inainte de a adauga un alt polonic.
Continuati cam vreo 15-20 de minute. Orezul trebuie sa fie al dente.
Dupa 15 - 20 de minute, trageti tigaia de pe foc, adaugat untul si parmezanul si acoperiti tigaia cu un capac.
Lasati tigaia acoperita timp de un minut.
Amestecati, untul face ca risotto-ul sa devina onctuos iar parmezanul il face cremos.

Serviti imediat.
Pofta buna!

Comentarii

Cristina a spus…
ca la carte .. felicitari !!

am cam facut ochii mari cidn am citit 1 ora si jumatate dar m-am prins citind ca ai socotit si fierberea supei :-))
Mona a spus…
Draga Irina, pentru meniul de maine aveam "in plan" un risotto cu peste...se prea poate ca schimbarile sa le fi facut eu in meniu..dar acum vazandu-l pe al tau asa de apetisant, nu va exista nici o schimbare....maine risotto !!...ah, si uitam, voi pune si vin ,in orez ...e, si un pic in pahar dar asta numai dupa ce mancam..ca altfel cu siguranta vom manca risotto-brawn...
Irina a spus…
Cristina, multumesc! Exact ca la carte sau ca la carti ca m-am uitat pe nu stiu cate...
A iesit bun, cremos, trebuie facut si refacut...
Irina a spus…
Mona, noua ne-a placut mult! Astept vesti de la tine!
Mona a spus…
Irina, in primul rand doresc sa-ti multumesc pentru urari si cuvintele frumoase pe care le-ai spus (in e-mailui trimis Cristinei)...am vorbit astazi cu ea si mi-a transmis cele spuse de tine...sunt o fericita cu asemenea prietene langa mine ..chiar daca distanta dintre noi este mare, caldura sufleteasca transmisa, este aproape de noi...imi sunte-ti dragi si ve-ti avea mereu un loc in inima mea...
te pup si te imbratisez cu drag :))

ps. eu chiar am facut astazi risotto cu peste...a fost nu bun, super bun..daca am maine timp am sa pun si poze..
Irina a spus…
Mona, si ei simt la fel!

P.S. Imi pare bine ca ti-a placut!