Farmecul lucrurilor simple!

Acum doua seri, Olivier imi povestea amuzat de dorinta surprinzatoare a unei delegatii africane venite pentru prima oara in Franta. Inginerii, veniti la studii, cerusera cu insistenta sa manance intr-un Mc Donald's. Nu restaurante din ghidul Michelin, nu vizite pe Loara. Cartofi prajiti, friptura si inghetata.
Intrebandu-i care e motivul pentru care prefera un fast food in locul unui restaurant, acestia i-au raspuns ca, inconstient, Mc Donald's ii apropie de casa. Indiferent in ce tara sunt, trecand pragul acestui food, regasesc imediat o mancare de care nu se tem, de care au auzit, pe care au gustat-o, un serviciu simplu dar care le procura imediat senzatii cunoscute. Cartofi si carne, ce poate sa fie mai simplu?
Ca orice francez traditionalist, crescut in spiritul anti-hamburgerului american, Olivier i-a convins ca vor gasi la noi acasa cartofi si friptura intr-o versiune mai sanatoasa! Le-am preparat o friptura insotita de un gratin de cartofi iar inghetata am inlocuit-o cu o tarta cu mere alsaciana. Retetele simple au avut succes, nu ezitati sa le incercati acasa atunci cand copii (sau adultii...) va solicita junk food si nu numai!

Friptura in sos de lamaie



Friptura (Ingrediente pentru 2 persoane)
2 fileuri de vitel (sau piept de pui)
2 linguri de faina
50 g unt
2 linguri de ulei de masline
2 linguri de vin alb
1/2 lamaie
Gratin de cartofi (Ingrediente pentru 2 persoane)
3 cartofi
1 catel de usturoi
1 pahar de lapte
2 linguri de smantana

Friptura
Puneti fileurile de carne intre doua folii de plastic si bateti-le bine pana devin foarte subtiri.

Taiati bucatile in doua.
Varsati faina intr-o farfurie adanca, adaugati sare si piper si amestecati.
Treceti carnea prin faina, scuturati-o bine.

Topiti untul si o lingura de ulei intr-o tigaie pe foc. Cand untul incepe sa sfaraie, adaugati doua bucati de carne lasandu-le pe fiecare parte timp de 2 - 3 minute. Scoateti friptura, pastrati-o la cald. Varsati in tigaia de pe foc restul de ulei, adaugati restul de carne si procedati ca si cu primele bucati.
Cand carnea s-a prajit, retrageti tigaia de pe foc. Adaugati vinul si sucul de la jumatatea de lamaie. Amestecati sosul si repuneti tigaia pe foc, adaugati bucatile de carne si amestecati bine cu o lingura astfel incat toate bucatile de carne sa fie acoperite de sos. Pastrati la cald.

Gratin
Curatati cartofii de coaja si taiatii in felii de 1 cm grosime. Puneti feliile la fiert in apa clocoitita timp de 10 minute, cartofii trebuie sa fie aproape fierti.
Ungeti peretii a doua vase mici cu usturoi. Adaugati feliile de cartofi.
Amestecati laptele cu smantana si turnati-l peste cartofi.
Puneti vasele la cuptor la 150°C timp de 20 de minute sau pana cand cartofii devin moi.
Serviti cartofii si friptura.
Pofta buna!

Comentarii

ellis a spus…
IRINA - retetele tale sunt minunate chiar prin simplitatea lor; sigur voi prepara friptura ta, dar peste vreo doua zile ca tocmai ce am gatit; eu te astept mai des cu retete.
Ely a spus…
Incerc sa nu mananc prajeli, indiferent daca este vorba despre carne sau legume, dar cartofii tai m-au fascinat. Iubesc tot ce este frantzuzesc (aproape!) si retetele tale sunt o sursa de inspiratie pentru mine.
Aproape in fiecare an ajungem la Paris, sau undeva in Franta, iar intr-una din aceste calatorii, ii spun sotzului meu ceva de genul: sa mergem sa mancam, totusi, si ceva specific frantzuzesc. El rade si-mi raspunde ca aproape tot ce se gaseste in bucataria internationala este specific frantzuzesc. Mi-am dat seama de cerinta mea ridicola si i-am dat dreptate. Hm, specific frantzuzesc: de la cartofii prajiti pana la desertul ca o opera de arta.
Ely a spus…
http://forsitzia.blogspot.com/
roxana a spus…
La cat de bine arata totul, sunt sigura ca au avut si mare succes! :-) Si chiar daca eu sunt vegetariana, cartofii arata delicios si suna taare bine asa ca ii voi incerca sigur, dar cu altceva decat carne alaturi.
Mi-a placut si povestea care a stat la baza bunatatilor tale si ma gandeam cat de simplu poate fi sa ratam frumusetea experientei unui loc nou - fie ea si numai culinara - doar pentru ca pare mai sigur sa ramanem agatati de familiarul si obisnuitul vietii de acasa.
Iti multumesc si acum merg sa incerc reteta pe care ai "dat-o mai departe"! Sper sa am si succes...
Toate cele bune Irina!
Irina a spus…
Ellis, incerc sa pun cat mai multe retete... pregatesc o surpriza si am destul de mult de lucru. Dar, dupa 15 februarie, am sa incerc sa fiu mai activa!
Irina a spus…
Nici eu nu mananc multe prajeli... deh, "silueta"! Da-mi de veste cand vii in Franta!
Irina a spus…
Roxana, multumesc pentru mesaj. Ai avut succes ?
roxana a spus…
Se poate spune ca da... :-) Am postat si o fotografie mica, insa nici pe departe nu aduce cu bunatatea de la tine de pe blog. Ciocolata alba a fost cam naravasa si s-a topit, asa ca interiorul acela alb... a disparut in procesul de coacere. Dar la gust au iesit absolut delicioase, asa ca voi repeta operatiunea dar cu alt sortiment de ciocolata alba. Multumesc!
Te pup si-ti doresc un sfarsit de saptamana cat mai frumos!
Anonim a spus…
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Anonim a spus…
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.