Bundt

Sau Rolls Royce-ul formelor de chec. In fonta de aluminiu, deci usoara si facuta sa dureze o vesnicie.
Am multe forme de chec. In metal caci sunt cele care imi inspira incredere. Vechi, decorate cu migala. Cu desene in relief ce se ivesc, sclipitor, dupa un voal de zahar pudra.
Le-am cules de la prieteni sau magazine de antichitati. Stiu ca am destule (oare?)dar mi-am dorit mult si un Bundt. Visul culinar american (pentru mine) si, stiindu-l solid, si pentru generatiile viitoare.
Puteti citi mai multe informatii cautand pe Internet Bundt pans. Si sper sa va placa la fel de mult ca si mie. O forma costa intre 20 si 30 $, mai mult daca o cumparati in Europa.
Imi plac formele de Bundt ! Checul sau prajitura imbraca o forma festiva, decorativa, prietenoasa. Datorita fontei, caldura se difuzeaza repede in aluat si ramane constanta pe timpul coacerii. Astfel puteti obtine, de fiecare data, o coaja crocanta si un miez mai pufos.
Duminica am folosit o reteta de Sarabeth Levine despre care ar trebui sa va mai povestesc multe lucruri! E poate cea care a reusit sa imi explice cel mai bine ce inseamna o prajitura buna si cum sa reusesc sa o fac acasa. La fel ca Clavel pentru aluatul de paine.  Enjoy!

Ruby cake
(chec cu ciocolata si dulceata de zmeura in forma Bundt de 8-10 portii)

Iata cateva sfaturi pentru aceasta reteta:
1/ Forma trebuie unsa cu unt si tapetata cu faina.
2/ Varsati o treime din aluat si impingeti-o cu o lingura spre baza si spre peretii exteriori. Astfel veti elimina bulele de aer si veti favoriza cresterea aluatului spre peretii decorati ai formei.
3/ Coaceti prajitura pe grila din mijloc a cuptorului.
4/ Scoateti forma din cuptor, lasati-o sa se raceasca 10 minute (nici mai mult, nici mai putin). Apoi intoarceti forma si scoateti incet prajtura .

Ingrediente
600 g faina
6 g praf de copt
2 g sare
2 oua mari
200 g unt
1 plic zahar vanilat
500 g zahar
290 g frisca lichida
75 g dulceata de zmeura
50 g ciocolata taiata bucati mici
+unt si faina pentru forma

Preparare
Preincalziti cuptorul la 180°C. Ungeti forma cu unt (la temperatura camerei) si tapetati-o cu faina.
Cerneti faina, praful de copt si sarea impreuna.
Bateti untul la o viteza medie in jur de 1 minut, pana cand devine spumos si moale. Adaugati zaharul si zaharul vanilat si amestecati din nou cam 5 minute. Impingeti din cand in cand aluatul de pe peretii vasului.
Bateti ouale impreuna si adaugati-le la aluat, incetul cu incetul. Micsorati viteza robotului la minim si adaugati alternand faina si smantana.
Transferati o jumatate din aluat intr-o punga. Taiati coltul pungii si varsati aluatul in forma. Egalizati aluatul. Adaugati dulceata si ciocolata de jur imprejur fara sa atingeti peretii formei. Varsati si cea de-a doua jumatate de aluat in punga si apoi in forma. Egalizati din nou. Impingeti un cutit in aluat si incepeti sa desenati spirale astfel incat dulceata si ciocolata sa se imparta in aluat.
Puneti forma la cuptor 70 de minute sau pana cand checul s-a copt.
Pofta buna!

Comentarii

roxana a spus…
A doua fotografie mai ales, imi inspira o sculptura in nisip... Imi place mult!
Hmmm... cred ca deja mi-e gandul la vara!!! ;-)

ps La multi ani de 8 martie si asa... pur si simplu! O primavara frumoasa, cu mult drag!
Lia a spus…
E cel mai frumos chec pe care l-am vazut vre-o data.
Cat despre forme,imi dau seama din descriere ca sunt bune si frumoase deopotriva.
Alea decorate cu mana, le-as tine in vitrina.Mor dupa obiectele vechie hand made.
Bucate Apetisante a spus…
Oau ce forma perfecta!
E prima oara cand vad un asa chec.
Superb!
Gabriela a spus…
wow ,ce frumos tia iesit checul,chiar nu am mai vazut pana acum asa un chec frumos!interesanta forma pentru chec am sa caut si eu poate gasesc pe undeva desi nu am mai vazut!pupicei!
Delicioasa a spus…
Parca este sculptat! Superba forma <3
Momo a spus…
superb!ma duce cu gindul la un caleidoscop . si la o sculptura celebra,pe care nu o pot descifra in minte inca...ceva legat de spania...poze perfecte,felicitari!
MariaM a spus…
Chiar arata de netaiat , asa de frumos e .
O primavara frumoasa, alaturi de cei dragi.
Irina a spus…
Roxana, forma e excelenta, checul a iesit usor si ai vazut ce frumos arata. Abia astept sa fac altul, cu ciocolata si lamaie.
Irina a spus…
Am uitat! La multi ani si tie!
Irina a spus…
Lia, si mie imi plac mult de tot!
Irina a spus…
Imi pare bine ca iti, abia astep sa fac si alte checuri apetisante !
Irina a spus…
Multumesc, Gabriela!
Irina a spus…
Multumesc, Alison!
Irina a spus…
Maria, o primavara frumoasa si tie!
Mihaela a spus…
Gasit forma de bundt. Abia astept sa incerc o reteta cu prune uscate. Si ma tenteaza si o varianta cu cartofi dulci.